Sunday 27 February 2011

info pasal kucing

KUCING

Deria bau, sentuhan dan pendengaran memainkan peranan penting dalam komunikasi kucing. Ia membolehkan anak kucing yang baru lahir dengan mata tertutup untuk mengenali bau ibunya dan menuju ke arah ibunya untuk menyusu. Dengkuran ibunya yang lembut mengisyaratkan kepada anak-anak kucing bahawa ibu mereka berada berhampiran dan jika terlalu jauh dari ibunya.  

Jangka hayat kucing


Pernahkah kamu tertanya-tanya berapa lamakah jangka hayat seekor kucing? Kebanyakkan kucing hidup selama 11 hingga 12 tahun. Tetapi kucing yang hidup dan di pelihara dalam rumah, biasanya boleh menjangkau sehingga 16 tahun dan 20 tahun. Manakala kucing yang terbiar kebanyakkanya terdapat di tepi-tepi jalan hanya boleh menjangkau selama 4 hingga 8 tahun sahaja.



Lagi satu info. kalu kita rajin bercakap ngan kucing, dia akn fhm ape yg kite kt kat dia......so rjin2 la ckp ngan kucing anda sbb kucing pn boleh djadikn tmpt utk meluahkn persaan dan juga mghilgkn tension...sbb kdg2 kalu kt tgk glagt kucing rs tension tu bleh hilng....so jgn igt orng tu gile kalu dia brckp dgn kucing dia....lg s2 ade kcng yg pndai mgurut tau....kalu dia urut trasa la gak wlpn tpak tangan dia kecik.....buat ms ni smpai cni dlu info psl kucing...kalu ade ape2 lg aku akn post lain...wasalam....


1 comment:

  1. comeinya kucing...xabes2 promote kcing...len kali promote r housemate ke, kan lgi bgus..hehe..

    ReplyDelete